Системи контролю доступу (СКУД; СКД )

3441 0
Системи контролю доступу (СКД) і системи контролю і управління доступом (СКУД) дозволяють обмежити несанкціоноване проникнення на територію підприємства, установи, організації, банку, магазину, готелю сторонніх осіб і тим самим забезпечити безпеку персоналу і збереження матеріальних цінностей.
Системи контролю доступу (СКУД; СКД )
Сучасні системи контролю і управління доступом дозволяють обмежити доступ не лише на територію, але і до окремої будівлі або приміщення, що охороняється, при цьому не створюючи перешкод для проходу в дозволені зони. Системи СКУД дають можливість обмежувати і контролювати переміщення співробітників і відвідувачів компанії, контролювати їх тимчасові переміщення, вести табельний облік робочого часу співробітників на підприємстві або в організації, вести облік приходу і виходу відвідувачів, контролювати дії охорони і здійснювати персональний і часовий контроль за відкриттям і закриттям приміщень, реєстрацію інформації про спробі несанкціонованого проникнення в зони які охороняються.
Система контролю доступу може працювати спільно з системами охоронної і пожежної сигналізації, системою відеоспостереження і зв'язку, складаючи з ними єдиний комплекс. Так, при спрацьовуванні охоронних оповіщувачів система СКУД може заблокувати підходи до зони, що охороняється, і включити відеоспостереження, а при виникненні пожежі - розблоковувати шляхи евакуації.

Нижче детально описані основні функції, які може вирішувати СКУД.


1) Розмежування доступу співробітників по об'єктах - система дозволяє дозволити доступ співробітникові тільки в ті приміщення, де він має право знаходитися відповідно до своїх службових обов'язків. за часом - є можливість призначення тимчасових інтервалів доступу на об'єкт з урахуванням індивідуальних графіків роботи користувачів, змін, вихідних і свят. Наприклад, можна задати календар святкових днів, доступ в ці дні можливий тільки особам з вільним графіком проходу.

2) Створення і оформлення звітів по подіях - включає отримання звітів в системі за певний період часу з можливістю фільтрації по різних параметрах (часу, співробітникові, точці проходу і так далі). Програма також дозволяє визначити час входу / виходу користувача системи на територію підприємства і підрахувати час присутності користувача на об'єкті, враховуючи або не враховуючи відхилення від робочого графіка. по користувачах - це дозволяє формувати список користувачів системи і вести бази даних персоналу (ПІБ, посада, відділ, табельний номер, режим роботи, фотографія, паспортні дані, пропуск, права доступу і так далі). Будь-який звіт може бути експортований в текстовий файл для обробки зовнішнім редактором.

3) Облік робочого часу Модуль обліку робочого часу призначений для контролю відповідності часу присутності співробітників підприємства, заданим графікам робочого часу. Програми автоматично формують табель для кожного співробітника по стандартних формах. При цьому враховується тільки реальна присутність на робочому місці і строго у рамках індивідуального графіка роботи, тобто якщо співробітник покидав територію підприємства протягом зміни, то час відсутності віднімається із загального відпрацьованого часу. І навпаки, якщо співробітник затримався довше за кінець робочого дня без виробничої необхідності, цей час не буде проставлений в табель. В той же час, модуль дозволяє враховувати час переробки, якщо це відбувається на законних підставах, для цього в програмному забезпеченні передбачений вступ відповідних фільтрів. Програми дозволяють створювати гнучкі графіки роботи для різних груп співробітників : налаштовувати розклади на святкові дні, створювати шаблони на тривалий термін, змінювати графіки роботи на конкретний період, а також готувати звіти по різних критеріях:
- по типах порушень (запізнення, відхід завчасно, пропущений робочий день)
- по переробках,
- по тимчасових інтервалах (тижневий, потижневий, щомісячний, звітні періоди)
- по співробітниках, відділах, підрозділах,
- по присутності на робочій території.

4) Проведення службових розслідувань При необхідності завжди можна встановити, хто останнім йшов з приміщення, хто і коли ставив або знімав приміщення з охорони, оскільки інформація про усі ці події зберігається в пам'яті системи.

5) Захист повторного проходу шляхом передачі пропуску Запобіже повторному використання однієї і тієї ж картки для входу на об'єкт, без виходу з нього. Наприклад, ця функція запобіжить повторному входу на підприємство по одному пропуску не лише через автоматизовану прохідну через турнікети, але і через будь-який інший вхід, у тому числі через іншу прохідну.

6) Управління і моніторинг усіх елементів системи з графічних планів об'єкту або за допомогою дерева пристроїв Усі пристрої системи : датчики охоронно-пожежної сигналізації, виходи реле, считувачі, замки, телевізійні камери і тому подібне, відображуються на планах об'єктах у вигляді значків і цими пристроями можна управляти. Наприклад, для вибору режиму роботи дверей, операторові досить клацнути правою клавішею миші на значку дверей на плані. Можливість завдання пріоритетів, що дозволяють виводити на екран тільки ті повідомлення, які вимагають уваги і реакції з боку оператора. Модуль наочно відображує стан дверей, дозволяє їх відкривати, закривати, ставити на блокування.

7) Автоматизація процесу подачі заявок і видачі тимчасових пропусків Програми забезпечує роздільну обробку пропусків постійних співробітників і відвідувачів, а також дозволяє заздалегідь оформляти подані заявки на відвідування. Уся інформація про відвідувачів зберігається для можливості наступного аналізу. Модуль також призначений для отримання розширених звітів по тимчасово виданих картах і дозволяє отримати звіти про те, скільки видано тимчасових карт, у кого термін дії карти закінчується в заданий період часу.

8) Перегляд фотографій користувачів при пред'явленні карт Функція фотоідентифікації дозволяє переглядати фотографії користувачів при пред'явленні ними карт. У вікні перегляду виводиться фотографія власника карти, ім'я, номер карти, час, дата, назва считывателя і статус карти. За наявності плати відеозахоплення в ПК можливе зіставлення зображення з бази даних персоналу і зображення з телекамери, встановленої на точці проходу. Фотоідентифікація застосовується на прохідних, як додаткова міра захисту від несанкціонованого проходу.

9) Робота в комп'ютерній мережі Дозволяє організувати систему з декількома робітниками місцями операторів і комунікаційними серверами, куди підключається устаткування системи. Можливо задавати повноваження операторів на відкривання тільки призначеного йому графічного плану і управління фіксованими дверима.
10) Можливість роботи з декількома повністю незалежними об'єктами, що мають свої карти користувачів, часові зони, рівні доступу, звіти і тому подібне Якщо підприємство розташовується на декількох майданчиках, що знаходяться на значній відстані один від одного, то можлива побудова єдиної системи контролю доступу без прокладення спеціальних кабелів. Це дозволяє створювати незалежні одна від однієї системи із загальною базою даних.

11) Автоматизація патрулювання об'єкту На об'єктах з підвищеними вимогами безпеки часто потрібне патрулювання службою охорони. Співробітники служби безпеки обходять об'єкт у встановлений час і відзначаються в контрольних точках. Є можливість задавати час прибуття патруля на кожну контрольну точку з допусками на пізнє або раннє прибуття. Реєстрація прибуття патруля в контрольну точку виробляється при прочитуванні карти, що належить співробітникам служби охорони.

12) Апарат реакцій на події в системі. Апарат реакцій забезпечує програмування реакцій системи на різні події, що відбуваються в ній. При настанні події, програма автоматично виконає заздалегідь запрограмовану послідовність дій, наприклад, відкривання визначеної кіл-сті дверей в екстрених випадках по пред'явленню призначеної карти на виділеному для цієї мети зчитувачу. Також, при отриманні сигналу "Тривога" система може автоматично заблокувати замки. Модуль реакції на події також призначений для виконання якого-небудь виконуваного файлу (напр. звукового файлу) при вступі з певного контроллера системи події однієї їх заданих типів.

13) Створення макетів беджей і друк на пластикових картах Програма призначена для оформлення безконтактних карт доступу у вигляді стандартних пропусків. Програма дозволяє створювати дизайн пропуску, роздруковувати наклейки на картку (чи друкувати прямо на тонку картку) для співробітників і гостей Вашого підприємства (можливе створення двосторонніх беджей). Підтримується друк для вибраної підмножини користувачів системи (один користувач (співробітник підприємства), декілька користувачів системи, підрозділ, усі користувачі системи (усі співробітники підприємства)). Програма забезпечує введення фотографій в базу даних системи. Підтримуються необхідні функції редагування фотографій. Фотографії користувачів можуть бути введені за допомогою цифрового фотоапарата, телевізійної камери або імпортовані з файлів графічних форматів.

14) Визначення місцезнаходження співробітників Результатом пошуку буде час і місце на об'єкті, де співробітник пред'явив свою карту останній раз.

15) Посилений контроль доступу в особливо важливі приміщення Для об'єктів з підвищеними вимогами безпеки можлива реалізація режиму "пароль + карта", тобто доступ на об'єкт можливий тільки після введення користувачем пароля з клавіатури і пред'явлення діючої карти.

16) Постановка/зняття приміщення, що захищається, з охорони Деякі СКУД можуть виконувати функції охоронно-пожежної сигналізації, яка відстежує стан датчиків в приміщенні (датчики на дверях, вікнах, об'ємні датчики, димові пожежники і так далі), що захищається. Зняття і постановка на охорону може бути реалізоване шляхом того, що подвійного піднесло безконтактної картки уповноваженої особи, що буде запротокольоване системою і відображене в звітах. У разі виникнення нештатних ситуацій, "охорона", що знаходиться в режимі, система видає сигнал тривоги, і інформація про це тут же відображується на екрані монітора оперативного чергового.

17) Розблокування дверей і евакуаційних виходів при пожежі При виявленні займання частина дверей автоматично відкриється, створюючи умови для евакуації персоналу. При цьому важливо, що система може розблоковувати тільки ті двері, які забезпечують евакуацію із зони пожежі, - відкривати усі проходи на об'єкт, повністю позбавляючи об'єкт охорони, немає необхідності.

18) Реакція на тривожні події і дистанційне керування устаткуванням При виникненні тривожної події оператор системи в режимі реального часу отримає сповіщення на комп'ютер. Система дозволяє стежити за усіма подіями в точках проходу і видає на монітор комп'ютера повідомлення про тривожні події (зломах замків, порушеннях режиму контролю доступу і так далі). Оператор може оперативно управляти режимами проходу - дистанційно заблокувати замки або, навпаки, відкрити їх, наприклад, на випадок пожежі.

edt-admin Адміністратори

Автор: edt-admin



Коментарів поки немає, додайте свій!

Ваш аватар
Ви увійшли як Гість   

Питання: Після зими наступає . . .?

Відповідь: